Q-Dance komt met high tech internetsite

Het evenementen bedrijf Q-Dance, bekend van grootschalige nationale en internationale dance evenementen als Defqon.1, In Qontrol, Q-Base en Qlimax, heeft woensdag 24 mei jl. haar compleet vernieuwde internetsite, www.q-dance.nl, gelanceerd. De organisatie heeft i.s.m. de partijen Lost Boys en Parc Productions ruim een jaar achter de schermen aan dit revolutionaire project gewerkt.

Q-Dance spreekt een zeer grote groep jongeren aan met diverse toonaangevende nationale en internationale evenementen. Om deze grote groep jongeren te bereiken gebruikt Q-Dance voornamelijk het online kanaal om onder andere evenementen aan te kondigen, communities te starten en live stream muziek aan te bieden. Q-Dance was niet meer tevreden over de bestaande website. Begin 2005 vond de organisatie de website niet meer goed aansluiten bij de bezoeker en er werd besloten dat het tijd werd voor een re-design en een uitbreiding van de content. Lost Boys heeft het design voor haar rekening genomen en Parc Productions de technische realisatie en functionele vormgeving.

De website onderscheidt zich vooral door inhoud en techniek. Het aantal functionaliteiten is behoorlijk uitgebreid. Zo brengt Q-Dance als eerste een volwaardig online magazine met alles wat jongeren willen weten over de ‘harde’ stijlen in de dance scene. Inhoudelijk gaat het magazine vooral over (dance) muziek, zoals interviews met deejays. Daarnaast biedt het magazine ook een flink lifestyle deel. In de rubriek ‘Dark Side’ gaat het vooral om drugs en drugsgebruik. Het magazine staat onder leiding van hoofdredacteur Dirk-Jan Stip (ex Nieuwe Revu en ANP) die met een heel team aan schrijvers en reporters dit deel van de site dagelijks up-to-date houdt. Deze redactie is zowel schrijvend als filmend journalist. Dirk-jan: “We staan als journalist niet op afstand van de lezers: we doen zelf volop mee aan de feesten en alles wat daarbij hoort. Dat gaat ver. Dat kun je lezen, maar ook vooral zien aan de hand van de honderden filmbijdragen. Dat onderscheidt deze redactie van alle andere.” Daarnaast heeft de site een radio station met 2 live streams, diverse up- en download mogelijkheden, persoonlijke member pagina’s, een forum en een uitgebreid foto en video archief.

Waar in het oude design van de website de focus lag op informatie over de verschillende evenementen van Q-Dance, is in het nieuwe design gekozen de bezoekers als uitgangspunt te nemen. Deze zijn op het gebied van evenementensites al heel wat gewend van Q-Dance en dit moest logischerwijs ook voor de corporate site gaan gelden. Boris Schaaper, Visual designer Lost Boys: “Q-Dance gaf ons de mogelijkheid om weg te blijven van de gebruikelijke gelikte stijl die tegenwoordig zo gangbaar is op internet . We mochten de grenzen opzoeken en daar bewust overheen gaan. De site heeft hierdoor zijn eigen unieke uitstraling gekregen.”

www.q-dance.nl