De voorbereidingen voor BLACK zijn al maanden aan de gang en het beloofd weer een spectaculaire show te worden. BLACK zal plaatsvinden op 12 juli a.s. in de Amsterdam ArenA. Hieronder vind je de laatste informatie.

Tickets
BLACK is nog niet uitverkocht. Op de avond zelf zullen er ook tickets te verkrijgen zijn bij het Ticketpoint tussen entree C en D. Het Ticketpoint is open van 20:00 uur tot 02:00 uur.

Minimumleeftijd
De minimumleeftijd voor BLACK is 18 jaar. Ook onder toezicht van een ouder iemand word je niet toegelaten tot het evenement als je jonger bent dan 18 jaar.

Toegang & Tijden show
De Amsterdam ArenA gaat open om 21:00 uur. De show start om 22:30 uur. Zorg dat je op tijd bent om de spectaculaire opening niet te missen BLACK duurt tot 07:00 uur. Op je ticket staat de ingang vermeld waar je naar binnen moet. Let op dat je de juiste ingang neemt, zo voorkom je dat je niet geweigerd wordt en weer opnieuw in de rij moet gaan staan bij de juiste entree.

Met openbaar vervoer naar BLACK
Check de websites van de NS www.ns.nl GVB www.gvb.nlen 9292OV www. 9292ov.nl om zo je beste reisschema te plannen vanaf huis naar de Amsterdam ArenA.

Met de auto naar Black
ID&T adviseert iedereen om met het openbaar vervoer naar BLACK te komen. Als je toch besluit om met de auto te komen, dan kan je op www.routenet.nl kijken hoe je bij de ArenA kunt komen.
Check ook www.vananaarbeter.nlvoor werk aan de weg.

Het adres voor je navigatie is:
Amsterdam ArenA
ArenA Boulevard 1
1101 AX Amsterdam

Taxi's
Je kan Taxi Centrale Amsterdam (TCA) telefonisch bereiken via 31 20 777 7777 (lokaal tarief) of 0900-6777777 (55cpm).
ID&T adviseert je om niet voor het einde van het event alvast een taxi te bestellen. Je kan het best gewoon in de rij gaan staan na afloop van het evenement bij de taxistandplaats. De taxi’s mogen namelijk alleen daar voorrijden.

Rolstoelgebruikers
Rolstoelgebruikers en minder validen kunnen tijdens BLACK gebruik maken van entree Noord B, bij deze entree bevindt zich een lift.

Lockers
In de Amsterdam ArenA is een beperkt aantal lockers beschikbaar. Je kan per locker 3 jassen kwijt (wellicht 4). De huur voor een locker kost 6 euro en je betaalt 5 euro borg.

Toiletten
Er zijn voldoende toiletten aanwezig in de Amsterdam ArenA. Toiletten zijn gratis.

Betalen in de ArenA
In de Amsterdam ArenA betaal je eten en drinken met de zogenaamde “ArenA Card’. De ArenA Cards zijn overal in het stadion te verkrijgen.

Foto & Video
Om er zeker van te zijn dat je je speciale momenten van BLACK vast kunt leggen, mag je je mobiele telefoon en/of digitale camera meenemen. Alleen voor de mensen die speciale persaccreditatie hebben gekregen van de organisatie is het toegestaan om professionele camera’s en videocamera’s mee te nemen. In alle andere gevallen is professionele apparatuur niet toegestaan en zullen worden ingenomen bij de entree.

BLACK merchandise
BLACK heeft zoals ieder jaar een unieke merchandise lijn gemaakt met onder andere T-shirts, jackets, hoody’s en petjes. De merchandise stand is te vinden aan de zuid kant van het ArenA deck.

BLACK CD
Op het evenement zal Free Record Shop aanwezig zijn met een stand en is het mogelijk om het BLACK album te kopen. Het album is te betalen met je Arena Card of gewoon cash of met PIN. Deze beukende cd staat vol met tracks uitsluitend artiesten die op de avond zelf optreden. De cd is verkrijgbaar a €17,99

Roken
Per 1 juli 2008 zijn de Nederlandse horeca, sport, kunst en cultuur rookvrij. Dit betekent dat er tijdens BLACK niet overal meer gerookt mag worden. Roken mag nog wel op het ArenA deck wat tijdens BLACK speciaal als rookruimte is ingericht. Voor de VIP-gasten is de BSA Amsterdam zaal in het hoofdgebouw ingericht als rookruimte. Volg de signing in de ArenA.

Dresscode
De dresscode is zwart, dit betekent dat je geheel in het zwart gekleed moet zijn. Als je niet in het zwart gekleed bent (een donkerblauwe spijkerbroek is niet zwart!) dan wordt je de toegang ontzegd ook al heb je een geldig ticket.ID&T geeft geen geld terug.

Drugs
Tijdens BLACK wordt het beleid gevolgd dat de Officier van Justitie heeft vast gesteld. Dit betekent dat er een zero-tolerance beleid wordt gevoerd. Je mag dus geen (soft) drugs meenemen. De politie zal er streng op toezien.

Lineup
Main

2230 - 2323 Marcel Woods
2323 - 0015 Fausto
0015 - 0115 Headhunterz
0115 - 0215 Technoboy
0215 - 0245 Showtek LIVE feat. MC DV8
0245 - 0315 Black Identity
0315 - 0415 The Prophet
0415 - 0445 Donkey Rollers LIVE
0445 - 0530 Black in time
0530 - 0630 Evil Activities
0630 - 0700 Noize Suppressor LIVE

Extra BLACK
2200 - 0000 Miss Monica
0000 - 0200 Spider
0200 - 0400 JP
0400 - 0530 Fierce Ruling Diva
0530 - 0700 Gizmo

Black in time
Om 04:45 uur staat in de main de formatie Black in time. Deze brute formatie slaat op de avond de brug tussen hardstyle en hardcore met een dikke set van early hardcore. Deze early hardcore set wordt door niemand minder neergezet dan de goden van deze periode. Met de onderstaande line up kan het niets anders worden dan een groot gekkenhuis.

Dana
The Prophet